czwartek, 7 lipca 2011

Dziewczyna się stołuje: Fischfabrik

Wychowanka miasta, gdzie ryby powinno się jadać na śniadanie, obiad, deser i kolację, a jada się tylko karpia na Boże Narodzenie, poczuła rybi głód. Zawsze lubiłam rybę i zawsze chętnie jadano ją u mnie w domu. Nigdy nie stroniłam od pstrągów, łososi. Od dawna natomiast chciałam spróbować stek z tuńczyka. Słyszałam na temat tego dania wiele pozytywnych i zaskakujących opinii (smakuje jak schabowy, łatwo się go przyrządza, ma wielkie ości, których łatwo się pozbyć). Do tej pory próbowałam jedynie tuńczyka surowego w sushi i takiego z puszki...

Postanowiłam, że deszczowy weekend najlepiej sobie wynagrodzić dobrym jedzeniem. W tej kwestii Prenzlauer Berg nigdy mnie nie zawodzi. Tak było i tym razem. Fischfabrik to mały i fantastyczny bar rybny. Ma typową nadmorską, ale nie bazarową atmosferę. Wszystko jest tam bardzo fryzyjskie. Drewniane stoły, barowe krzesła, białe kafle na ścianach, modele latarni i żaglowców. Po zamówieniu możemy obserwować jak kucharz obrabia i smaży rybę. Wszystko to tworzy bardzo nadmorski klimat. 

Do wyboru mamy coś dla fanów standardu czyli fish&chips w trzech rozmiarach (uwaga! king size jest naprawdę wielki!), a dla tych, którzy szukają nowości jest tuńczyk podawany z domowymi podsmażanymi ziemniaczkami, pieczywem czosnkowym i surówką z najlepszym dresingiem, jaki kiedykolwiek jadłam. Do każdej potrawy dostajemy remuladę i lekko pikantny sos pomidorowy. Sztućce stoją w cynkowych wiaderkach na stołach. Na ścianie płaski telewizor wyświetla sceny z życia morskich zwierząt, a z głośników słychać berlińskie radio. Przy kasie można wziąć sobie w prezencie cukierka i kartkę o wymownym tekście i rysunku:

Przykładowe potrawy i ich ceny z menu: 

Tintenfischtuben in Rotwein-Tomatensoße,Knoblauchbrot 6,90
Lachsburger, Chips und Soßen 5,90
gegrillter Thunfisch, Bratkartoffeln, Salat, Knoblauchbrot 12,50
Meeresspieß, Gemü̈sereis/Bratkartoffeln, Tomatensoße 8,90

Porcje jak na mój żołądek są dość duże.

Fischfabrik  Danzigerstraße 24 / 10435 Berlin-Prenzlauer Berg  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz